Retro News#2: politowanie Gerrarda oraz ‘Fucking Hell’

retro-news

Powtórka z Plymouth.

Mecz bez historii. Posiadanie piłki naszych chłopaków czasami dochodziło do 81%. Karius co miał obronić to obronił… choć przy dośrodkowaniach był jakiś taki niewyraźny. Moja kobieca intuicja, której nie mam, przestrzega mnie przed wpuszczaniem Niemca do pierwszego składu. Jeśli niepokój mógłby dzwonić, to ja cały czas słyszę alarm przeciwlotniczy (hm, Niemiec i alarm przeciwlotniczy – niespotykane porównanie).
Tam gdzie Karius nie mógł i nie zdążył, tam miał obrońców. Moreno dobrze współpracował z Coutinho. Gomez (jakiś taki potężniejszy i pełnotłusty po kontuzji) niczego sobie. Jeśli mnie pamięć nie myli, zanim doznał kontuzji grał u Brendana na lewej stronie za Moreno, czyż nie? Niech mu środek obrony lekki będzie. Ale to co wyprawiał Alexander-Arnold… czapki z głów. Dla mnie gracz meczu. Świetnie radził sobie z ulanym na mutant-masie zapaśnikiem piłkarzem z Kamerunu. A i w ofensywie raz po raz stwarzał okazje kolegom, lub sam kończył akcje strzałami. Jasne, że to tylko Plymouth ale taki Sturridge miał już problemy. Młody Anglik ma mocną konkurencję na prawej stronie. Kto wie, może kiedyś wygryzie Clyne’a ze składu.
Lucas, pełniący funkcję kapitana, zdobywa bramkę po raz pierwszy od 201 spotkań. Od jego ostatniej bramki upłynęło trochę wody w rzece Mersey. Zdaje się, że kiedy Brazylijczyk zdobywał swoją ostatnią bramkę, jego kolega z drużyny Woodburn miał (o ile się nie mylę) 10 lat. Szmat czasu. Skoro o Lucasie, to Liverpool Echo podaje, że w lecie Lucas odejdzie do macierzystego Gremio.
Było o Lucasie, czas na wspomnianego Woodburna. Podobał mi się jego występ, czy tylko ja zwróciłem uwagę, że w drugiej połowie chłopak wracał między środkowych obrońców by rozegrać piłkę? Niebywałe podobieństwo do naszego wieloletniego kapitana Stevena. Woodburn i kapitan Liverpool Under 23 Harry Wilson. Dwóch Walijczyków. Odpowiednio numer 58 i 59 na koszulce. Chłopaki szukali siebie nawzajem. Nie oglądam meczów LFCUnder23…jednak Wilson przekonał mnie, by poświęcić dla niego kolejne 90 minut z życia. Ma chłopak slangowy ‘ciąg na bramkę’ i szybkość. Piłka krótko przy nodze, technika i gra kombinacyjna. O ile mnie pamięć nie myli, to na koncie w U23 ma 19 bramek i 9 asyst. Nie pozostaje nic innego jak trzymać kciuki, by głowa nadążyła za nogami.
Na tapetę wraca Daniel Sturridge. Oj Daniel, Daniel, Daniel. W pierwszej połowie cięty po kostkach w polu karnym, ale sędzia widział tyle co Jurand po spotkaniu z Krzyżakami. Czyli nic. Nie będę pisał o efekcie motyla i jak karny zadziałałby na niego. Opiszę, co było później. Daniel zwalniał akcje. Przytrzymywał piłkę. A w grze kombinacyjnej był o jeden ruch ciała spóźniony do pomysłu Coutinho. Kolejny pokaz jak bardzo Sturridge nie pasuje do obecnego Liverpoolu. W pomeczowym studiu BT, Neil Warnock i Steven Gerrard zasugerowali cierpliwość w trudnym momencie i rozwagę przy ewentualnym transferze. Panowie się zgodzili, że przygoda Sturridge’a i LFC jeszcze nie dobiegła końca. Pozwolę się grzecznie z tym nie zgodzić.

W czasie meczu, kibice LFC wznieśli transparent dla zmarłego kibica Plymouth, Daniela May’a. Rozległa się burza braw. Nie przeszkodziło to kibicom Plymouth wybuczyć po chwili „You’ll Never Walk Alone”.

„Fucking Hell” tak Jurgen Klopp podszedł do zaangażowania naszego belgijskiego napastnika w odbiorze piłki. Było to słychać na całym stadionie i w wielu domowych odbiornikach. „Very animated reaction of Jurgen Klopp (bardzo ożywiona/spontaniczna reakcja)” tak podsumowali komentatorzy BT.

W pomeczowym studio Neil Warnock, Steven Gerrard i Steve McManaman dyskutowali o meczu, kiedy prezenter stacji BT oznajmił, że w studio (fakt, plandeka w prowizorycznym namiocie) jest tak zimno jak na boisku.
McManaman: Ja przyzwyczaiłem się do zimna.
Warnock: To dlatego, że w Liverpoolu nie ma okien…
Gerrard: (cisza…. a wzrok pełen politowania).

Gerrard, dla mnie, to prawdziwy ambasador Liverpoolu: klubu i miasta.

Kolejny przeciwnik to Wolverhampton. Mecz 28.01. Jakoś w południe.

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

